ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA

Melabur Dalam ASN dan ASB

Sep 19, 2010

Jawatankuasa Fatwa (JKF) Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia yang bermuzakarah bagi kali ke-80 bermula pada 1 hingga 3 Februari 2008 telah memutuskan bahawa Hukum melabur dalam Skim Amanah Saham Nasional (ASN) dan Skim Amanah Saham Bumiputra (ASB) serta dividen atau bonus yang diterima adalah harus.

Oleh itu, umat Islam boleh menyertai skim pelaburan ini dan tidak perlu merasa ragu-ragu terhadap status pelaburan yang telah dibuat serta dividen atau bonus yang telah diterima.


Tarikh : 05 Februari 2008
Sumber : Pengarah Bahagian Keurusetiaan & Perhubungan Antarabangsa
Editor : PRO JAKIM

12 comments:

Black_roses92 September 19, 2010  

memang ingat nak melabur tapi tengah mencari tempat yang sesuai..

araaz - www.araaz-man.blogspot.com September 19, 2010  

salam, blog notaami sudah dicurik.hee

nosembilanbelas September 20, 2010  

hemmmm ada yang pertikaikan lagi ke...sepatutnya tak dah...

Tomato Gurl's Life September 20, 2010  

erm famili cik tom masih ragu2 gak..so amik keputusan xmsk lam asb..huhu...

Black_roses92 September 20, 2010  

ada tak cadangan nak melabur ke mana?? hurmm.. :D

notami,  September 20, 2010  

to Tomato Gurl's Life>> sama la kite..notami pon dh x masuk dlm asb ni..

to Black_roses92>> notami cdgkn melabur jer dlm dana syariah kelolaan public mutual..kalo nak, notami boleh tlg..

yebbit + . + September 20, 2010  

yay.! yebbit dah lame simpan duet ctu. :)

Hanis Azla September 20, 2010  

klu harus maknanya takde masalahlah kan dengan pelaburan kita di asb tu.. Sebab dulu dgn mcm2 hukum yg kuar sampaikan tak tahu nak ikut yg mana... kalau mcm ni rasa legalah sikit. Thanks yer berkongsi info.

Zulasyraf October 04, 2010  

yeah...nak labur...tp enggak ada duit juga..huhu

notami,  October 08, 2010  

to yebbit>> oo..minat melabur la ni..kalo yebbit nak melabur dlm dana syariah di bwh public bank boleh mintak tlg notami..ok!

to hanis azla>> sama2!

to zulasyraf>> melabur la sket2..lama2 jd bukit!

dilla October 20, 2010  

salam notami agent public mutual ke?

notami,  October 20, 2010  

to dilla>> wassalam..yup! notami mmg agent public mutual pon..kalo de pe2 bantuan n prtanyaan, tny jer notami..ok! =)

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
============Maher Zain - Number One For Me=======

  © Nota Seorang Blogger is brought to you by Notami 2010

Back to TOP