ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA

Adakah Zikir Bahan Untuk Gelak Ketawa?

Aug 30, 2010

Mari saksikan video ini
(Bukan bertujuan mengaibkan, hanya sebagai pengajaran)

Siapakah mereka ini?
Adakah mereka beragama Islam? (sudah tentu anda tahu jawapannya, bukan!)
Tetapi adakah mereka sedar mereka beragama Islam?
Apakah yg perkataan @ kata2 yg keluar dr mulut mereka?
Jawapannya adalah bacaan zikir.

Adakah zikir satu bahan gelak ketawa di waktu lapang? (semestinya tidak)
Adakah ini tingkah laku yg sesuai sbg org Islam? (sudah tentu tidak)

Apakah itu zikir?
Zikir menurut bahasa bererti mengingati. Menurut istilah pula, zikir bermaksud mengingati Allah s.w.t. bila dan di mana sahaja berada dengan cara-cara yang dibolehkan oleh syarak seperti menerusi ucapan perbuatan atau dengan hati. Berzikir hendaklah dengan hati yg tulus dan ikhlas, tenang, suara yg lembut dan khusyuk.
 Adab-adab berzikir
1) Memperlahankan suara sekadar boleh didengar oleh diri sendiri sambil merendah diri.
2) Berperasaan takut kepada kemurkaan Allah.
3) Yakin serta mengharapkan pertolongan Allah.
4) Menumpukan ingatan kpd Allah serta menjiwai apa yg dibaca.
5) Berzikir hendaklah dilakukan dengan adab dan cara yg baik, diucapkan dgn kalimah yg   betul sesuai dgn waktu dan tempat berdasarkan prinsip-prinsip yg telah diterangkan ALLAH di dalam alQuran.

Marilah kita saling ingat-mengingati antara satu sama lain dan saling tegur-menegur. Semakin ramai yg memperlekehkan agama Islam pada hari ini. Tidak hairanlah ajaran @ kepercayaam lain semakin menghina agama Islam jika umat Islam itu sndiri semakin tidak sayang pada agamanya sndiri.

10 comments:

Azmi August 30, 2010  

memang bodoh la..
tak reti ke??
ish3 paa nak jadi???

**sHiKinn** August 30, 2010  

sy pun pernah tgk video nih..mmg bodoh..dunia akhir zaman..

Tomato Gurl's Life August 31, 2010  

apa nak jadi dengan manusia sekarang..

Yanie J August 31, 2010  

mereka dah pun mohon maaf scara tbuka n dah terima tindakan.
mudah2an bnda ni tak b'ulang lagi..

Yann Mazian September 01, 2010  

ntah apa2 lah kan? suka hati diorang je nk buat gitu. huh

Notami,  September 01, 2010  

to azmi dan shikinn>> mmg prbuatan mereka x spatutnya d lakukan oleh org Islam..tetapi kita juga x sepatutnya menggunakn kata2 kesat trhadap mereka spt bodoh..sbg umat Islam, kita d ajar utk brsikap baik mahupun trhadap org kafir secara umumnya..

*~ aRaBeLLa ~* September 01, 2010  

memalukan kaum je bila tgk video nih..attention seeker kot..

mohammka September 04, 2010  

dengaq kat depa2 ni student poly perlis n dengaq habaq dah kena reject dr poly ...

Peminat Katie Holmes September 06, 2010  

langsung tak layak.
even a bit.

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
============Maher Zain - Number One For Me=======

  © Nota Seorang Blogger is brought to you by Notami 2010

Back to TOP