ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA -- ASSALAMUALAIKUM W.B.T. DAN SALAM SEJAHTERA

Wahai Wanita..

Aug 21, 2010

Sungguh cantik alunan rambutmu
Bebas menggerbang kemas terikat
Terserlah di bawah cahaya mentari
Mentari dunia yang tak sehebat neraka
Iaitu api yang kan membakar rambutmu
Di hari akhirat hari penentu
Maka hanguslah segalanya
Hilanglah cantik alun rambutmu
Tiada lagi yang menggerbang
Tiada lagi yang terserlah
Oleh itu jadikanlah dirimu
Sebahagian daripada wanita-wanita yang
bertudung…..

Wahai wanita yang bertudung…
Sungguh cantik alas kepalamu
Ringkas pendek tersempang rapi
Tersembul jambul tertutup dahi
Terserlah lah bentuk tubuh
Mengapa tidak dilindungi?
Rimaskah dengan tudung labuh ke dada?
Panaskah dengan pakaian sedemikian rupa?
Tidakkah kau ingat
Kepanasan api neraka itu lagi hebat membakar
Menjilat rentung kesemua mereka yang ingkar
Mereka itu wanita yang tak bertudung
Kau tidak ubah seperti mereka walau bertudung,
Oleh itu jadikanlah dirimu
Sebahagian daripada mereka yang bertudung
Bertudung labuh hingga ke paras dada…
  
Wahai wanita bertudung labuh…
Sungguh cantik terlindung rambutmu
Sungguh ayu tertutup bentuk tubuhmu
Yang terzahir jelas gaya kesopananmu
Mengaburi segala yang tersirat di hati
Hanya diri sendiri yang menghakimi
Mungkin suci ikhlas kerana Illahi
Atau berdebu dengan sebab duniawi
Riak wajah nampak tawadhu’
Riak jiwa rupanya menunjuk-nunjuk
Alangkah ruginya andai benar begitu
Kerna azab masih tak terlepas darimu
Serupalah sahaja dirimu ditunggu diseksa
Tidak ubah seperti wanita tak bertudung
Sama dengan mereka yang menyempang tudung
Oleh itu jadikanlah dirimu
Sebahagian daripada mereka yang bertudung
Bertudung labuh hingga ke paras dada
Tersemat jua bersamanya rasa taqwa…
  
Wahai wanita yang bertaqwa…
Andai kau telah sampai ke tahap ini
Dengan akhlak mahmudah terpahat di hati
Syariat islam sebati dalam diri
Maka layaklah dikau mendapat ganjaranNya
Yang dijanjikan di akhirat nanti
Dan tatkala di dunia ini lagi
Muslimah solehah kau digelari
Menjadi idaman setiap muslim soleh
Yang sukar sekali untuk diperoleh...
   
Wahai muslimah solehah pula…
Jadilah mukminah mujahidah
Mujahidah yang akan menyeru
Agar ditinggalkan dirinya yang dahulu
Mujahidah yang akan berdakwah
Agar diri dan umat berubah
Mujahidah yang akan mengajak
Agar islam kembali tertegak
Dengarlah wahai wanita...
Sahutlah seruan ini...

24 comments:

Tomato Gurl's Life August 21, 2010  

hijab tue wajib..ramai yang amik mudah cakap tak sampai seru lagi..hurm..wallahualam...

miszTERRA_SF_ August 21, 2010  

tengs tuk ingatan.. in'Allah akan impruv lg tuk jd pmpuan solehah.. doakan yea :)

mier@merr August 21, 2010  

tak susah pun nak pakai...ayu n cun lg... dok tayang rambut pasepa...

metot August 23, 2010  

hope ape yg dipakai itu melambangkn apa yg dilakukan. gheee ;)

Tomato Gurl's Life August 23, 2010  

dear notami...cik tom dah baca ur new entri..first comment lagik..hehe

diraja22 August 23, 2010  

madah indah, buat muslimah..

notami,  August 23, 2010  

to Tomato Gurl's Life>> btul 2..2 la mslhnye skrg

to miszTerra>> insyaAllah..notami nk tgk misz Terra versi solehah..tanamkan niat dlm hati ye..(^_^)

to mier@ dan metot>> yup! btul tu! n pakai tdg kne la niat sbb nk tutup aurat bkn nk cantik ye..hehe

Yanie J August 23, 2010  

b'tudungkan lagi ayu...auwww
;DDD

heh...cm knl aje pix atas sekali tu...kikki ;p

saffrina|anirffas August 26, 2010  

skg banyak trend pakai tudung tapi baju lengan pendek. apa kes? huhu.

ibu WaWa August 27, 2010  

bertudung adalah sesuatu yang subjektif.
hanya Allah sahaja yang berhak menilai keimanan seseorang itu...

semoga diriKU dihitung baik oleh Allah SWT hendaknya.

notami,  August 27, 2010  

to saffrina>> mgkin org yg mcm 2 x didedahkan dgn pengertian menutup aurat yg sebenarnye..

to ibu wawa>> mmg benar..hanya Allah yg layak menilai iman seseorang..tetapi tidakkah seorang yg briman itu tahu menutup aurat itu adalah wajib.

una din August 29, 2010  

btudung bila bnr2 ikhlas dr diri sndr :)

notami,  September 01, 2010  

to una din>> salam..sbnrnye ikhlas atau x ikhlas x seharunya wujud jika suma umat Islam di latih sejak kecil utk menutup aurat..sbg umat Islam, kita wajib utk menutup aurat dan ia bknnya isu ikhlas atau x..org yg sebegini sepatutnya 'dipaksa' utk menutup aurat..

(sila fahami makna tiada paksaan dlm Islam trlebih dahulu jika mahu membangkang kata2 sy)

ice September 08, 2010  

ice pn tgh berusha tuk baiki dri...doakan ice k...

notami,  September 17, 2010  

to ice>> bgus la kalo ice de niat tuk baiki diri..notami doakan ice brubah menjadi wanita solehah..amin..doakan utk notami jgk ye.. :)

نورالجنة October 07, 2010  

darjat wanita diangkat tinggi sejak kedatangan islam..

ello October 07, 2010  

salam...
oleh krn takde chatbox, terpaksalah elfa menempek di sini ye..

nak tanya ar kat notami:

cane letak pic contest kat dalam kotak yg kita boleh scroll je tuh? macam notami pnya..

elfa dah follow notami.

follow elfa balik ye.. tq3

dakpipimerah October 08, 2010  

good post..i like,,even ade terasa siket,,hehe

Cik Cyida October 08, 2010  

btol ckp natomi :)
mcm2 jenis org bertudung skrg nie kan?

notami,  October 08, 2010  

to dakpipimerah>> kalo terase mksdnye ade kesedaran kan! leh la berubah pasni..kan! =)

to cik cyida>> yup! btul tu! tp mslhnye kebnyakannye x menepati cara brtudung yg sebenarnye..

Queen M October 11, 2010  

thanx :)
sy ade cita2 utk pakai purdah tp wat mase skg, course U x mengizinkan :(

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
============Maher Zain - Number One For Me=======

  © Nota Seorang Blogger is brought to you by Notami 2010

Back to TOP